keskiviikkona, helmikuuta 25, 2009

Malliesimerkki onnistuneesta damage controllista

Lähetin siis eilen palautetta Suomalaiselle Kirjakaupalle tuosta mainostetusta lahjasta, jota ei sitten ollutkaan, ja sain vastauksen viestiini jo tänään. Tehokasta toimintaa! (On aina jonkinlainen ällistyttävä yllätys, jos yrityksen asiakaspalvelu on toimivaa ja nopeaa myös sähköpostitse. Pisteet Suomalaiselle siitä!) Vastauskin oli oikein miellyttävä:

"Hei!

Kiitos palautteestasi.

Kampanjan saama suosio yllätti kaiketi meillä markkinoinninkin. Valitettavasti kirjojen lisäerän saaminen myymälöille takkuili. Postittaisimme kirjan Sinulle mielellämme, kerrothan osoitetietosi.

Ystävällisin terveisin
Suomalainen Kirjakauppa oy / asiakaspalvelu"

Kannatti siis laittaa palautetta, sillä nyt saan sittenkin tuon luvatun kirjan, jota olinkin odottanut pääseväni lukemaan. Tähän voisi vielä lisätä, että tavallisesti kesken loppuneet tarjoukset tai muut sellaiset eivät minua suuremmin harmita, mutta viepä minulta kirja, ja minä puren. ;)


Aiheeseen sopivasti liitän tähän myös toiset kiitokset. Eilen illalla minulta katosi nettiyhteys aivan yhtäkkiä ja jonkin aikaa odoteltuani ja testailtuani, soitin Elisan puhelintukeen tehdäkseni häiriöilmoituksen. Selvittelyn jälkeen alkoi näyttää siltä, että ongelma onkin vanhassa modeemissani. Olin jo varma, että nettikatkokseni venyy, kunnes saan jostakin uuden modeemin, kunnes yhtäkkiä muistin, että olin ostanut uuden modeemin jokunen kuukausi sitten, mutten ollut ottanut sitä vielä käyttöön. No, minäpä sitten tänään soittamaan uudelleen Elisalle ilmoittaakseni uuden modeemin numeron.

Elisan mukava asiakaspalveluhenkilö ryhtyi hoitamaan asiaa samantien, ja lupasi ilmoitella minulle tekstiviestitse, jos yhteyden saaminen kestää kauemmin kuin joitakin tunteja. Hän vielä varoitteli, että nettiyhteyden päivittyminen saattaa venyä jopa huomiseen asti. Laitoin uuden modeemin valmiiksi kiinni ja valmistauduin pitkään odotusaikaan, kun asiaa hoitanut kaveri soitti minulle samantien takaisin ja kertoi saaneensa tiedot järjestelmään ja että kohta pitäisi toimia taas. Muutaman minuutin päästä olin taas netissä ja yhteys toimi ilman mitään ongelmia. Sanoisin, että aika hienoa palvelua, kiitos vain Elisan asiakaspalveluun.

Tänään siis tarjolla vain hyviä uutisia.

PS: Osaisiko joku kertoa, mikä olisi suomenkielinen vastine tuolle damage control -termille? Vaurioiden hallinta?

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Onko Elisa tehnyt verkkoonsa muutoksia?
Minulla kävi joskus Saunavihdan kanssa samantapainen juttu, kun Saunaverkko-päivityksen jälkeen netti ei enää toiminutkaan vanhalla modeemilla. Aspan pakollisen palikkatestin jälkeen (jossa jouduin oman hyvän systeemini tilapäisesti muuttamaan ohjeiden mukaiseksi vaikka oli selvää että ongelma oli nimenomaan siinä ettei modeemi saanut itselleen IP-osoitetta eikä omassa verkossa) päädyttiin siihen että haen niiltä uuden modeemin ilmaiseksi. Oli muuten täysin vastaava TeleWell kuin mitä vanhakin (paitsi että v2.0).

Wilhelmiina kirjoitti...

Ei Elisalla ollut muutoksia, oma ikivanha modeemini vain lakkasi toimimasta ja jouduin vaihtamaan sen uuteen (jonka olin onneksi jo ostanut aiemmin). Ilmoitin siis aspaan uuden modeemin numeron, jotta Elisa voi yhdistää siihen. :)

Visukinttu-Jarkko kirjoitti...

Suomenkielinen nimike damage controlille on tarkkaanottaen vaurio- tai vahinkohallinta, kuten jo päättelitkin.

Wilhelmiina kirjoitti...

Hyvä tietää. Kiitti! :)

anitak kirjoitti...

Sinut on haastettu meemiin. Katso Sanat (-blogi)

 
Clicky Web Analytics