Olin taannoin opiskelemassa eräässä instituutiossa. No, instituutio muisti minua kirjeellä, jossa kerrottiin, että he haluaisivat minun osallistuvan instituution laadunkehittämistyöhön liittyvään kyselyyn.
Kysely sijaitsee internetissä. Siispä paperilla oli pitkä ja monimutkainen verkko-osoite, joka sisälsi etupäässä numeroita ja erikoismerkkejä. Oikein isolla fontilla, lihavoituna ja alleviivattuna. Terveisin Rehtori.
Sattumoisin minä tiedän ilmoittaneeni instituutiolle sähköpostiosoitteeni, todennäköisesti parikin niistä. Suurin osa opiskelijoiden ja opettajien kirjeenvaihdosta käytiin nimittäin sähköpostin ja Moodlen välityksellä.
Arvatkaapa ryntäävätkö entiset opiskelijat – minä mukaan luettuna – riemusta kiljuen vastaamaan kyselyyn?
Oikein internetissä, herramunjee.
Terveisiä vain Rehtorille, että usein yrityksen "laadunkehittäminen" kannattaa aloittaa niistä lähellä olevista asioista – kuten siitä kirjoituspöydän ja tuolin välistä.
maanantaina, kesäkuuta 02, 2008
Internet, tuo ihmeellinen asia
Korvamerkit:
ei näin,
kattokaa hei tiatokone,
kulmakarvan kohotuksia,
yhteiskunta
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
1 kommentti:
Toisaalta... todistin juuri viime perjantaina päällisin puolin hienon ja kattavan palveluyritysselvityksen julkaisua, jossa vastaajiksi oli valittu ne, joilla on sähköposti. joka neljäs yritys karsiutui pois otoksesta tämän perusteella. omasta kunnastani oli kaksi vastausta, kun palveluyrityksiä kuitenkin lie lähemmäs sata. Eihän nuo meidän sähkömiehet ja kampaajat käytä mailia, ainakaan työasioissa. Harhaan meni selvitys tämä kylän osalta. Paikkansa kirjeellä, ja paikkansa myös sähköpostilla.
Lähetä kommentti